kolmapäev, 7. mai 2008

Rotorua & the Bay of Plenty - Uus Meremaa

Leidsime öömaja väga lahedas kohas, kuigi me ööpimeduses midagi ei näinud jäime jalamile hommikut ootama et selle mäekünka otsa ronida. Nimelt Touranga külje all on veel üks linnake nimega Mt Maunganui. Ja see on nagu lame poolsaare moodi saar mis tipneb 232 meetri kõrguse künkaga. Hommikul kell 7 võtsime teekonna ette selle künka tippu. Pole teab mis suur aga sinna otsa andis ikka ronida. Sealt avanes ka lahe vaade. See vaade on paljuski sarnane Gibraltariga.

Edasi viis tee meid Te Puke-sse. See on „Kiwi Fruit Capital of the World“. Siin kasvavad maailma suurimad kiivid.

Seejärel väike „Buried Village“ muuseumikülastus, kus oli veidi ajalugu ühe kuulsa turismiküla hävinemisest 1886-ndal aastal kui vulkaanipurse enda alla mattis kõik. Seal oli ka palju järvi kus sai ka ujumas käidud jälle.

See muuseumituur l6ppes sellise ilusa kosega.

Väike Zorbing

Rotorua on ise ka väike lahe linnake, palju Maori kultuuri ja geisreid ja kuumaveeallikaid. Linna sõites näeb juba kaugelt auravaid kohti, kus mingid maaalused värgid maapinnale tulevad. Nii möödaminnes sai ka veidi pilte tehtud ühest mulksuvast mudalombist:)

Õhtul võtsime suuna linnast välja et hommikul kohe külastada erinevaid termiliselt aktiivseid piirkondi. Leidsime ööbimise väikse järvekese kaldal.

Hommikul ärgates v2ike jalutusk2ik ymber j2rve ja peale seda kohe väike suplus, kohe värskem tunne sai:)

Edasi sõitsime mõne kilomeetri kaugusele kohta nimega „Waimangu Volcanic Valley“. Kerge jalutuskäik erinevate vulkaanikraatrite vahel. Vesi muudkui mulksus maa seest välja ja auras. Kohati oli nii kuum et näpu tahtis ära kõrvetada. Teekond oli 4 km pikk ja lõpuks tõi buss meid sealt orust tagasi.

Teine lahe koht oli kümmekond kilomeetrit eemal nimega „Waiotapu Thermal Wonderland“. Vahepeal hakkas vihma sadama ja vaatasime et jääbki see koht nägemata aga siis andis vihm mõneks ajaks järele ja saime täielikus rahus üksi seda piirkonda uudistada. See on eelmisega võrreldes veidi kompaktsem jalutuskäik. Aga värvikirevam, kõige lahedam on ikkagi ilmselt kõige rohkem tuntud punase äärisega nn The Champagne Pool. Kõigil paikadel lahedad nimed nagu Devil’s Home, Devil’s Ink Pots, Oyster Pool, Sulphur Cave, Inferno Crather, Devil’s Bath ja muidugi The Champange Pool jne.

Pealelõunal jõudsime juba järgmisse piirkonda.