pühapäev, 18. mai 2008

Gunung Bromo - Java saar - Indonesia

Jõudsime siis kella 8 paiku õhtul Jakartasse, siit sai võetud kohalik lend otse lennujaamast edasi Surabayasse sest 20 tundi bussisõitu sinnakanti oleks hetkel liiast. Kuidagi leidis öösel ühe hotellitoa. Hommikul kohe bussijaama ja edasi paaritunnine sõit Probolinggosse ning sealt ca 40 km mäkke Ngadisari külakesse peaaegu selle vulkaanikompleksi servale ja ca 2 km kõrgusele.

Leidsime laheda hotellikese kus me peaaegu üksi olime külastajatena.

Gunung Bromo on siis aktiivne vulkaan Bromo-Tengger Semeru National Parkis.

Tegelikult on Bromo (2329m) vaid üks kolmest mäest selles iidses 10 km laiuses Tenggeri vulkaanis ehk siis vulkaanid vulkaanis. Teised 2 on Batok (2440m) ja Kursi (2581m). Lisaks neile asub veel sellest kompleksist veidi lõunapool Java saare kõrgeim ja selle saarestiku aktiivseim vulkaan Semeru (3676m).

Kuna väidetavalt saab sellest vulkaanikompleksist fiilingu just päikesetõusu ajal siis ajasimegi end kell pool 5 üles ja lasime ühel vennal end motikaga parima vaatepunktini vedada. See vaateplatvorm asus Penanjakani tipus 2770m kõrgusel.

Vaatepilt oli tõepoolest võimas ja ilmaga oli ka meil seekord vedanud, täiesti selge. Siit paistis ka kätte Semeru tipp mis iga 10 minuti tagant tolmu/tuhapahvka välja paiskas.

Edasi jalutasime vaateplatvormilt alla läbi küla ja põldude Bromo poole.

Tenggeri servalt alla ja Bromoni oli ca tunnike jalutamist mööda liivakõrbe. Bromo servale viis viimasest järsakust üles 253 trepiastet, ei olnud enam üldse kerge, pidi ikka mitu korda puhkama. Ilmselt oli see kõrgusest ja teiseks ka see vulkaani kraatrist tulev toss mis ei andnud palju ruumi hingamiseks.

Nii me siis istusime seal kraatri serval ja nautisime seda vaadet. Lõpuks otsustasime et teeme tiiru ümber vulkaani selle serval. Polnud ka kerge ülesanne, kogu aeg üles alla, tuul keerutas seda mädamunahaisu mis tuli otse sellest põrgust seal all jne.

Põllumajandus on ka siin täiesti hämmastav, kui muidu kasvatatakse siin aasiamail mägedes põllusaadusi luues astangud mäeküljele nagu näiteks Vietnamis Sa Pa-s riisipõllud, siis siin kasvatatakse põllukultuure peaaegu otse seina peal. A ei tea kuidas nad seal püsivad ja kas vihm neid ära ei uhu aga igal juhul kasvavad siin igasugused meile tuntud asjad nagu kartul, küüslauk, sibul, kapsas jne.

Tagasi hotelli jõudes ei tahtnud jalad eriti kanda enam. Peale kiiret pesu ja sööki läksime bussiga mäest alla ja sai veidi aega parajaks tehtud Probolinggos oodates öist bussi Balile.