laupäev, 3. mai 2008

Auckland - Uus Meremaa

Lend Bangkokist Uus-Meremale Emeratesiga oli jällegi kiitmistväärt tasemel – Emerates lihtsalt on parim millega seni lennatud: korralikud söögid, väga tasemel teenindus, joogid muidugi ka. Tellisime jällegi n+n gin tonicuga kuni ühel hetkel öeldi et enam ei saa sest kohe on hommikusöök. Me näost kaamed, polnd ju veel magama läinudki.

Uus-Meremaale jõudes oli tunda kohe teist kliimat, väljas oli 17 kraadi sooja, täpselt nagu Eesti suvi ja inimesed on kõik väga sõbralikud ja abivalmid. Keegi ei tulnud sulle lennujaamas pakkuma igasugu jama ja transpordi teenuseid vaid sai ise rahulikult uurida ja liikuda ilma, et keegi sind tüütaks või lõugaks kõrval: tuk-tuk, taxi, hei where you go vms. Lennujaam oli pilgeni täis igasugust erinevat informatsiooni nii hotellide, autorendi, tuuride, linnakaartide ja kõige muu kohta. Sõitsime lennujaamast bussiga linna ja võtsime hotelli Aucklandi kesklinnas. Hinnatase on siin riigis küll totaalselt erinev võrreldes juba käidud riikidega, aga siiski mitte oluliselt erinev Eesti hindadest. Ajavahe Eestiga 9 tundi ja Taiga 5 tundi, ajas ikka pea sassi küll. Rahaks on neil siin mingi oma dollar mis on ca 8kr üks dollar vms.

See on siis maa kus elab 4 miljonit inimest ja 40 miljonit lammast :)

Auckland on küll pealinn, siin elab ca. kolmandik kogu elanikkonnast, aga siiski suhteliselt vaikne linnake. Käisime linnapeal ringi ja tegime mõned pildid ja magama ära, sest ajavahe ja 13 tundi kestnud lennureis olid ka oma töö teinud.

Hommikul rentisime endale 9-ks päevaks pisikese campervani. Hiljem küll selgus, et tegelikult on rendiperioodi pikkus 8 täis ööpäeva, kuna me saime auto kätte kell 14 päeval ja see läks juba ühe päeva rendi arvestuse alla, sest tagastamise aeg on hiljemalt kell 17 õhtul. Aga siiski tore bussike on: külmikud, gaasipliidid, kraanikauss ja magamiskohad sees: saab ringi kärutada küll ja ööbimismured ka lahendatud.

Enne auto kättesaamist oli meil veidi aega ja selle ajaga käisime ära 328 meetri kõrguses Sky Toweris.

Sealt avanes suurepärane vaade Aucklandile. Sky Tower on väidetavalt kõrgem kui Eiffel. Tornist sai ka teha Sky Jumpi.