kolmapäev, 9. mai 2012

Peruu - Cuzco

Kes vähegi viitsis jälgida siis see teab, et pikem paus on sisse tulnud.  Ma olen juba ammu tagasi aga blogi on ikka veel lõpetamata. Üritan siis vaikselt puudujääke korvata.
Niisiis. Hommikul võtsime suuna bussijaama, et edasi põrutada Cuszosse. Seekord valisime kohaliku bussi. maksis vist kui ma õigesti mäletan 12 kohalikku tugrikut. Väga odav. Bussidega on siin üldse naljakas, turistele orienteeritud bussid maksavad samas kümneid kordi rohkem.

Kui meie alustasime oma ringi, liikudes Limast esmalt rannikut pidi lõunasse, siis enamus turiste teeb ringi teistpidi, liikudes esmalt Cuscosse. Otustasime ringi teha teistpidi sisuliselt kahel põhjusel, üks oli see et mõningatel oli hirm kõrgustega seoses ja teiseks oli "hirm" et peale Machu Picchut on kõik nii mõttetu :).

Cuzco on imekaunis linn ja asjata ei peeta teda nii Lõuna- kui Põhja-Ameerika arhitektuuripealinnaks. Väidetavalt on Cuzco Plaza de Armas üks Peruu kõige pildistatumaid väljakuid. Kitsad munakivitänavad, koloniaal- ja sakraalehitised, Plaza de Armast ääristavad rõdudega majad, inkade kivimüürid ning terrakotakatused. Cuzco on kunagise inkaimpeeriumi, kuhu kuulusid selle õitseajal lisaks Peruule ka Equador, Boliivia, suur osa Tshiilist ja Argentiinast, süda. Praegu on siin elanikke umbes 320 000 ja linn asub 3300m kõrgusel (see on nüüd natuke madalamal kui Puno, seega ka pisu soojem).

Turistad..

"Ma arvan et me peaksime minema selles suunas.."

Koguaeg oli kuskil mingi karneval :)

Ostsime sellise asja nagu "Bolleto turistico", see oli küll kirves aga seeeest tagas sissepääsu 16. erinevasse kohta (etteruttavalt võib öelda et lõpuks jäi ainult 5 kohta külastamata). Esimene oli üks muuseum nimega "Museo Historico  Regional".

Rõdud olid väga lahedad, mitte ainult Cuszos vaid igal pool.

Ringkäigul sattusime kohalikule siseturule. Esmalt tegime väikse puuviljakokteili. Naljakas oli selle turu juures see, et kuigi siin müüdi tõesti kõike (lihast riieteni), ei olnud siin sellist spetsiifilist hingemvat haisu, isegi mitte mingisugust haisu polnud.

Jalutuskäik mööda lahedaid vanu ja kitsaid tänavaid.

Veel üks pilt siseturust, puuviljakokteile pakkuvast vahest.

Järgmine Bolleto turistico koht oli Saqsayhuaman. Kuna enamusele oli see hääldamatu kuidagi siis oli lihtsam nimi sellele "Sexy woman". Sellest kohast ei ole muud järgi jäänud kui hispaanlaste nn pealetungiga vaid alusmüürid, ülemised osad  sellest kindlusest on kasutatud Cuzco linna erinevate kirikute ja kloostrite ehitamiseks. Ja eks põhjused miks alusmüürid alles on võib ette kujutada kui vaadata neid kivimassiive.

Paar vaadet õhtuhämaruses Cuzco linnale.

Järgmisel päeval kimasime bussiga ca 10 km linnast välja ja külastasime Tambomachayd....

... ja Pukapukarat....

Samuti jäi tagasiteele Q'enqo.

Ka Cuzco linna peal jagus neid müstilisi müüre kõikjal.

Väike modell ühe pisikese poe uksel, oli lahkelt nõus poseerima...

Taas jõudsime tasiteel Sexy womani juures olevale vaateplatvormile...