laupäev, 7. juuni 2008

Jeruusalem - Iisrael

Järgmine siht – Jeruusalem. Esmalt seadsime sammud holokausti muuseumisse.
Ja muide selline näeb välja Iisraeli Seekel.

Kuigi täis õudusi, peab jälle kord kiitma läbimõeldud esitust. 2 tundi kadus huviga stende uurides märkamatult.

Edasi võtsime suuna vanalinna, Nutumüüri äärde. Kujutluspildis oli see palju suurem ja rahvarohkem. Tegelikult nägime alles siin Iisrali usulist poolt. Eks me seda pisu kartsime ka, et üks suur usuteema reisi kohal hõljub.

Eelarvamused. Jätke need koju, kui Iisreali lähete :)

Kultuur teadagi kõhtu ei täida, nii proovisime ära kohaliku hamburgeri - sharwama, nagu nad seda sealmaal kutsuvad.

Ja juba oligi aeg minna giidi saatel vanalinna ja selle müüride ajalugu tutvustavasse muuseumi. Ei väsi kordamast – Iisreali muuseumis igav ei hakka - maketid, videod, fotod ja joonistatud ajateljed – millegagi pole kokku hoitud ja sa lihtsalt unustad end kuulama. Eesti muuseumid, tehke järele!

Järgmiseks tegime tiiru vanalinna erinevatses linnaosades, külastasime turgu ja Jeesuse hauakirikut .

Plaan oli minna Jeruusalemma müürile jalutama, kohapeal selgus, et müürid selleks päevaks juba suletud. Triinu võttis appi kogu oma heebrea keele pagasi ja rääkis meid eht juudi kombel 10 minutiks müürile, et saaksime vähemalt mõned fotod teha.

Päikseloojanguks viidi meid vaateplatvormile, kust avanes suurepärane vaade Jeruusalemma vanalinnale.